اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری

اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری

اخلاق حرفه ای
اخلاق رسانه ای
حرفه روزنامه نگاری
اصول اخلاقی روزنامه نگار
دانلود پایان نامه علوم ارتباطات اجتماعی
دانلود پایان نامه اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی

اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری

*قابل استفاده برای رشته مدیریت رسانه

 

مقدمه

اخلاق كاری عبارت است از مجموعه‏ای از «بایدها» و «نبایدها» كاركنان یك  اداره در جهت تحقق كامل شرایط كمی و كیفی كاری كه تعهد كرده اند، باید رعایت كنند. اعتقاد و باور عمیق به توسعه، درك واقعی به انجام كارها به صورت گروهی، وجود فرهنگ رشد ملی به جای رشد فردی، توجه به رفاه عمومی و توسعه تولید، گسترش بازارهای صادراتی توسعه علم مدیریت نوین و پرداختن به دانش و دانایی در تمام سطوح كه نتیجه آن تولد ابزارهای جدید ارتباطی – اطلاعاتی یا همان انترنت به صورت شبكة جهانی بوده است. 

 

این توسعه و رشد طی دو دهه بین سالهای 2000-1980 رخ داده است به گونه‏ای كه بازارهای جهانی یكی پس از دیگری توسط كشورهای صاحب دانش و تكنالوژی شناسایی و مورد بهره برداری قرار گرفته است؛ اما یكی از دلایل ناپیدا؛ اما محسوس كه باعث رسیدن به چنین رشد و توسعه در كشورهای پیشرفته شده است، شفاف سازی و ارائه تعاریف درست از اصولی است كه حاكم بر اجرای كارهای مدیریتی و تولید است، یعنی اصول اخلاق حرفه‏ای كه همگی در تمام سطوح و حرف باید به آن معتقد باشند و عمل نمایند. 

 

این اصول برمبنای برنامه‏ریزی درست از نظر اخلاق حرفه‏ای و وجدان كار در كشورهای توسعه یافته سالهاست مورد اجرا قرار گرفته و كوتاه مدتی است مورد توجه كشورهـای درحال توسعه نیز واقع شده است، به گونه‏ای كه تعهد كاری و حس مسئوولیت را در انجام حرفه های فرهنگی، اجتماعی سیاسی و اقتصادی تحقق بخشیده است، اما اصول اخلاق كار حرفه‏ای چیست؟ و ابعاد آن تا به كجاست و چگونه می‏توان آن را تحقق بخشید؟ اینها پرسشهایی اند كه در ادامة این مباحث می تــــوان پاسخ آنها را جستجو كرد که با هم می خوانیم: 

 

 

کلمات کلیدی:

اخلاق حرفه ای

اخلاق رسانه ای

حرفه روزنامه نگاری

اصول اخلاقی روزنامه نگار

 

 

 

فهرست مطالب

مقدمه : 2

هدف تحقیقResearch Target: 5

اهمیت تحقیق :Research Importance 6

طرح مسألهFeature Problem: 9

چارچوب نظری تحقیق:Frame Work Of Research : 10

محدود یت های تحقیق Research Limitation : 10

نگاه گذرا به اخلاق حرفه ای و حرفه ژورنالیزم 12

اخلاق كاری و ابعاد آن: 13

تعهد و تعهد كاری: 14

ژورنالیزم Journalism: 15

ژورنالیزم شغل است یا حرفه؟ 16

راهکارهای حرفه‏ای شدن ژورنالیست 18

عناصر متشكله تعریف قانونی ژورنالیست 22

ژورنالیست حرفه‏ای از دیدگاه برخی از کشورها 27

هندوستان: 29

بنگلادش: 29

بر طبق ماده 2 قانون بنگلادش – كه تعریف‏های مختلف مورد نظر در قانون را در بر دارد – ژورنالیست حرفه‏ای چنین تعریف شده است: 30

الجزایر: 30

سوریه: 30

ایران 31

1. كاركنان تحریری حقوق‏بگیر، كه حقوق و مزایای مستمر ماهانه دارند و مشمول تمام مفاد و مزایای این پیمان هستند. 31

2. كاركنان تحریری حق‏التحریر بگیر كه به ترتیب زیر در باره آنان عمل خواهد شد: 31

الف. افرادی كه ‏كار آنها، به‏طور غیر مستمر یا سفارشی و یا اتفاقی می‏باشد، مشمول این پیمان نمی‏باشند. 31

افغانستان: 32

آیا ژورنالیزم، حرفه‌ی خاص است؟ 32

الف. وظایف فنی ژورنالیستان 33

اصول ۹ گانه ژورنالیزم 36

اساس تحقیق موسسه «پیو» به 36

اخلاق و اصول اخلاقی 40

منابع: 49

 

  • بررسی فناوری و روند تولید ماکارونی

    بررسی فناوری و روند تولید ماکارونی فرآیند تولید ماکارونی دانلود پایان نامه ماکارونی پایان نامه تولید ماکارونی پایان نامه فناوری تولید ماکارونی بررسی فناوری و روند تولید ماکارونی پایان نامه تکنولوژی تولید ماکارونی تاریخچه ماكارونی در ایران دانلود پروژه ماکارونی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی مبانی نظری الگوی برنامه درسی تلفیقی پیشینه تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی پیشینه پژوهش الگوی برنامه درسی تلفیقی ادبیات نظری تحقیق الگوی…

  • پروپوزال ارزیابی رابطه یادگیری سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی

    پروپوزال ارزیابی رابطه یادگیری سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی یادگیری سازمانی رفتار شهروندی سازمانی یادگیری سازمانی در سازمانهای دولتی رفتار شهروندی سازمانی در سازمانهای دولتی رابطه یادگیری سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی پروپوزال رابطه یادگیری سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی…

  • کارآفرینی در سازمان ها ، موانع آن و عوامل موثر بر ایجاد کارآفرینی

    کارآفرینی در سازمان ها ، موانع آن و عوامل موثر بر ایجاد کارآفرینی پایان نامه کارآفرینی پایان نامه کارآفرینی سازمانی دانلود پایان نامه کارآفرینی پایان نامه در مورد کارآفرینی روحیه کارآفرینی سازمانی نظریه های کارآفرینی نظریه های کارآفرینی سازمانی تئوری…

  • جنگ رسانه ای دشمن علیه ایران و راهکارهای مقابله با آن

    جنگ رسانه ای دشمن علیه ایران و راهکارهای مقابله با آن جنگ نرم قدرت نرم عملیات روانی راهکارهای مقابله با جنگ رسانه ای جنگ رسانه ای دشمن علیه ایران جنگ رسانه ای دشمن علیه ایران و راهکارهای مقابله با آن…

  • مقاله رشته مدیریت با عنوان تعارض و مذاکره

    مقاله رشته مدیریت با عنوان تعارض و مذاکره تعارض مذاکره استراتژی های مدیران دانلود مقاله رشته مدیریت با عنوان تعارض و مذاکره پایان نامه کارشناسی مدیریت پایان نامه لیسانس مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش معنوی کارکنان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش معنوی کارکنان مبانی نظری هوش معنوی کارکنان دانلود مبانی نظری هوش معنوی کارکنان پیشینه تحقیق هوش معنوی کارکنان ادبیات نظری هوش معنوی کارکنان فصل دوم پایان نامه هوش معنوی کارکنان مبانی نظری و پیشینه…

  • اثر ارزش ویژه برند بر ارزیابی نگرش مصرف‌کنندگان از توسعه برند محصولات لاستیک ایرانی

    اثر ارزش ویژه برند بر ارزیابی نگرش مصرف‌کنندگان از توسعه برند محصولات لاستیک ایرانی ارزش ویژه برند لاستیک بارز ارزش ویژه برند در لاستیک بارز رابطه ارزش ویژه برند با توسعه برند ارزیابی نگرش مصرف‌کنندگان از توسعه برند توسعه برند…

  • اهمیت سرمایه فکری و ابعاد آن

    اهمیت سرمایه فکری و ابعاد آن سرمایه فکری سرمایه فکری سازمان ویژگی های سرمایه فکری روش های اندازه گیری سرمایه فكری الگوهای اندازه گیری سرمایه فکری دانلود پایان نامه سرمایه فکری سازمان اهمیت سرمایه فکری و ابعاد آن رفتن به…

  • پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان رابطه هوش و خلاقیت و بررسی آنها در بین دانش آموزان

    پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان رابطه هوش و خلاقیت و بررسی آنها در بین دانش آموزان پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان رابطه هوش و خلاقیت و بررسی آنها در بین دانش آموزان…